Młodzi ludzie mają teraz mnóstwo znajomych. Posługują się „swoim językiem”, dlatego też rosnącą popularnością cieszy się TikTok. I to również wśród osób, które widzą w nim potencjał marketingowy. Za pomocą takiej aplikacji można w przystępny sposób przekazać wiele informacji, które spotkają się z dobrym przyjęciem, a które przeszłyby bez echa, gdyby wykorzystać inny kanał komunikacji. Czym jest TikTok i jak może się przydać w marketingu?
Co to jest TikTok?
TikTok to aplikacja, która działa na takiej samej zasadzie, jak dawna Musical.ly. Czym jednak jest to oprogramowanie? To nic innego, jak kolejny portal społecznościowy, jednak inny niż wszystkie. Korzystają z niego ludzie w 150 krajach, którzy posługują się 75 różnymi językami.
Jak działa TikTok?
Żeby odpowiedzieć na pytanie, jak działa TikTok, warto posłużyć się porównaniem do innych aplikacji webowych, z których korzystają głównie młodzi ludzie. Otóż najczęściej działanie opisuje się w prosty sposób, czyli jako hybrydę Snapchata i Spotify. W praktyce aplikacja umożliwia zamieszczanie w swoich zasobach krótkich nagrań video, które mogą trwać do 15 sekund. Mogłoby się wydawać, że to się nie sprawdzi, bo co można pokazać w ciągu tak krótkiego czasu. Jednak aplikacja zyskała sobie popularność tym, że ludzie przedstawiają różne swoje talenty w akompaniamencie znanych, muzycznych hitów. Zatem udostępnione video jest taką nową formą rozrywki. Jest to dobry sposób na to, by zaistnieć w mediach społecznościowych, tym bardziej że w odróżnieniu od Snapczata, zamieszczane nagrania nie są kasowane po upływie jednej doby od momentu, gdy pojawią się w serwisie.
Jaka jest siła marketingowa aplikacji TikTok?
Jeżeli komuś zależy na tym, by dotrzeć do młodych ludzi, powinien koniecznie sprawdzić, czym się aktualnie interesują użytkownicy aplikacji TikTok. Jest to serwis, który przyciąga przede wszystkim internautów w wieku do 20 lat. Kierując treści marketingowe do tak młodych odbiorców, trzeba poznać ich marzenia, a także ich zapatrywanie się na przyszłość, jak i na aktualne potrzeby. Siła marketingowa portalu TikTok jest nie do przecenienia, jeśli weźmie się pod uwagę to, jak dużo młodych ludzi codziennie z niego korzysta. Aplikacja jest dostępna na smartfon, więc praktycznie młodsza i starsza młodzież się z nią nie rozstaje.
By skupić na sobie uwagę młodego użytkownika sieci, trzeba wykazać się przede wszystkim kreatywnością i oryginalnością. Nic bowiem tak nie skupia uwagi jak zupełnie coś nowego, czego młodzi ludzie jeszcze nie widzieli. Wydawać by się mogło, że odkrywanie świata jest dopiero przed tą grupą odbiorców. Nie można jednak zapominać o tym, że ta grupa coraz więcej czasu spędza w sieci. Dlatego jest bardzo dobrze obeznana, chociażby z aktualnymi trendami w modzie, czy w muzyce.
Warto więc nagrywać filmiki, które w ciekawy sposób opowiadają o jakiejś usłudze lub produkcie, bądź uchylają rąbka tajemnicy na ich temat. Zaciekawieni młodzi ludzie będą chcieli poznać całą resztę i w końcu namówią rodziców na zakup danego przedmiotu.