Założenie firmowej strony internetowej ma na celu dotarcie do jak największej ilości osób. W XXI wieku większość osób przed podjęciem decyzji zakupowej informacji poszukuje właśnie za pośrednictwem wyszukiwarki Google. Dlatego warto zadbać o jak najlepszą widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwania. Tutaj z pomocą przychodzi pozycjonowanie i SEO. Czy warto zlecić to zdanie profesjonalnej firmie, czy lepiej zająć się tym samodzielnie? Odpowiedź znajdziesz w artykule!
SEO i pozycjonowanie – co to jest i czym się od siebie różni?
Zacznijmy od tego, że czasami te dwa pojęcia są ze sobą błędnie utożsamiane. Jednak wbrew pozorom nie są one równoważne. Pozycjonowanie to wszystkie działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Jest to więc metoda marketingu internetowego, którą bardzo często wykorzystuje się przy promocji firmy. SEO jest natomiast jednym z elementów pozycjonowania. Akronim ten pochodzi od angielskiego zwrotu search engine optimization, czyli optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarki internetowej. Odnosi się zarówno do poprawy technicznych aspektów witryny, jak i rozbudowaniu oraz poprawie jej treści, a także zdobywaniu linków pozycjonujących z różnych domen w Internecie.
Jakie korzyści przynosi SEO dla firmy?
Podstawowymi korzyściami wynikającymi z pozycjonowania i wykorzystania SEO są:
- Zwiększenie ruchu na stronie – To chyba najważniejsza z zalet. Większy ruch przenosi się bezpośrednio na większą ilość klientów i większą sprzedaż produktów i usług, a co za tym idzie większy zysk.
- Rozwój firmy – Dzięki większej ilości nowych klientów, firma ma odpowiednie warunki do poszerzania swojej oferty i inwestowania w nowe rozwiązania.
- Budowanie zaufania do marki – Kolejną zaletą odpowiedniej optymalizacji strony jest wzrost zaufania użytkowników do firmy. Osoby, które znają markę i kojarzą jej stronę internetową, zdecydowanie chętniej sięgają po jej produkty.
- Wybicie się przed konkurencję – Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania to jeden z najlepszych sposobów na zdobycie przewagi nad konkurencją. Użytkownicy, którzy będą poszukiwać konkretnych produktów czy usług trafią w końcu na naszą stronę internetową, a nie innej firmy.
Czy warto zlecić działania związane z pozycjonowaniem profesjonalnej agencji?
Tak jak w przypadku każdej branży, tak w SEO odpowiednia wiedza i doświadczenie są na wagę złota. Profesjonalne podejście pozwoli na zdecydowanie szybsze osiągnięcie oczekiwanych celów i utrzymanie wyników przez długi czas. Dodatkowo specjaliści z branży mają dostęp do najlepszych narzędzi i programów, które dostarczają im niezbędnych informacji o firmie, rynku, czy sposobie działania algorytmów wyszukiwarki. Należy mieć również świadomość, że często amatorskie działania potrafią przynieść więcej szkody niż pożytku.
Zawsze warto trochę więcej zainwestować w profesjonalne pozycjonowanie. To się zawsze zwróci. Zwłaszcza teraz, w czasach pandemii, gdy sprzedaż internetowa jest tak ważna.