Instagram stał się narzędziem promocyjnym, nie jest już tylko miejscem, gdzie można dzielić się z obserwującymi ciekawymi zdjęciami z różnych interesujących chwil w życiu, ale jest wykorzystywany przez firmy do kontaktowania się ze swoimi odbiorcami, do budowania z nimi relacji i poznawania ich. Reklama na Instagramie to szczególnie dobry pomysł dla przedsiębiorstw, które kierują swoje produkty do młodych osób, ponieważ to właśnie oni w zdecydowanej przewadze używają Instagrama. Jednak, ile kosztuje reklama na Instagramie? I jakie są jej rodzaje?
Czym jest Instagram?
Instagram to portal społecznościowy, którego idea jest bardzo prosta. Umożliwia on wrzucanie zdjęć, które są kwadratowe i wszystkie mają taką samą wielkość. Co więcej zdjęcia te po przesłaniu do aplikacji można edytować, nakładać filtry, zmieniać nasycenie, światło i tak dalej. Obecnie możliwa jest również opcja publikowania Instastories, czyli relacji, która dostępna jest dla odbiorców przez 24 godziny od momentu jej dodania.
Tutaj również można nakładać filtry i zmieniać wygląd zrobionego zdjęcia lub nagranego filmiku. Oczywiście Instagram daje możliwość wchodzenia w interakcje z postami, to znaczy, że można je polubić skomentować lub udostępnić. Wszystko to jest wykorzystywane przez osoby prywatne, ale także przez filmy, które wykorzystują Instagram do reklamowania swoich produktów. Dzięki temu portalowi mogą dotrzeć do swoich odbiorców ze swoją ofertą.
Reklama na Instagramie – jakie zasady trzeba wziąć pod uwagę?
Reklama na Instagramie, podobnie jak Facebooku ma swoje zasady, których nie można łamać. Są to na przykład:
- Nie można reklamować wyrobów tytoniowych, broni, pornografii,
- Obrazy nie mogą dotyczyć polityki, seksualności ani nie mogą mieć charakteru agresywnego ani drastycznego
- Tekst na grafice nie może zajmować więcej niż 20 procent jej powierzchni
- Sporymi ograniczeniami objęte są następujące grupy produktów: alkohol, suplementy diety, gry hazardowe i apteki internetowe.
Istnieje wiele innych zasad, z którymi muszą zapoznać się osoby chcące w taki sposób reklamować swoje produkty.
Reklama na Instagramie – jak to wygląda?
Reklama na Instagramie pojawia się użytkownikom w trakcie przeglądania przez nich postów swoich bliskich i znajomych. Jednak przy reklamie pojawi się ikona „sponsorowane”, znajduje się ona w prawym górnym rogu udostępnianego zdjęcia. Na reklamie zawsze musi zostać umieszczone CTA, czyli wezwanie do działania, by klient mógł w szybki sposób skorzystać z oferty firmy. Może być to: kup teraz, zarezerwuj teraz, pobierz, dowiedz się więcej, zarejestruj się i tak dalej. Pod zdjęciem i pod przyciskiem CTA, znajduje się tekst reklamy, który może mieć 300 znaków. Reklama na Instagramie może przybierać 3 formy, oto one:
- Zdjęcia – to jej najpopularniejsza forma. W zasadzie niewiele różni się od zwykłych postów. Jej dużą zaletą jest fakt, że nie jest nachalną reklamą i klienci zwykle dobrze ją odbierają.
- Wideo – wideo na Instagramie może mieć długość 30 sekund, dlatego ważne jest, aby zawrzeć w nich najważniejszy przekaz.
- Karuzele – to możliwość wrzucenia kilku zdjęć do jednego postu i stworzenie z nich historii.
Reklama na Instagramie – ile kosztuje?
Reklama na Instagramie może mieć różne ceny. Zależy to bowiem od pewnych czynników. Jak można jednak zobaczyć w źródłach, podają one na ten temat następujące informacje. Trzeba więc spodziewać się kosztu od 20 centów do 2 dolarów za kliknięcie, czyli jest to metoda cost per click. Jeśli jednak reklama będzie brała pod uwagę wyświetlenia, wówczas konieczne będzie zapłacenie około 5 dolarów na 1000 odwiedzających.
Czy influencerzy nadal sprzedają?
Influencerzy mają obecnie bardzo dużą siłę wpływu na swoich obserwujących, jednak nie jest to tak, że wystarczy rozpocząć współpracę z dowolną osobą wpływową i problem z głowy. Źle dobrana osoba i otaczająca ją grupa docelowa to pierwszy krok do niepowodzenia prowadzonej kampanii. By influencer mógł przynieść firmie oczekiwane rezultaty niezbędne będzie dokładne zaplanowanie całej kampanii marketingowej. Jej skuteczność zależy od wielu czynników, nie tylko od influencera.