Zanim sprawdzimy, czy warto inwestować w marketing szeptany, dobrze jest dowiedzieć się, czym w ogóle on jest. Wielu ekspertów z branży już dziś stawia pytanie: marketing szeptany – przyszłość marketingu? A zatem spróbujmy dowiedzieć się, czy opłaca się inwestować w marketing szeptany?
Czym jest marketing szeptany?
Blisko 90% użytkowników Internetu, zanim zdecyduje się na jakikolwiek zakup, próbuje znaleźć jakąś opinię dotycząca danej rzeczy. Powiedzmy sobie szczerze: od dobrego lub złego komentarza zależeć będzie to, czy kupimy interesującą nas rzecz. Opinie na temat rzeczy lub usług są już praktycznie na każdym portalu sprzedażowym i w sklepie internetowym. Uwagi innych klientów to jednak tylko jedna z form marketingu szeptanego, w którym chodzi głównie o to, żeby o czymś mówiono i przekazywano tę informację (najlepiej w pozytywnej postaci) dalej. Wiedzą już czym jest owo zagadnienie, możemy spróbować zastanowić się, czy warto inwestować w marketing szeptany…
Buzz marketing a marketing szeptany
Zapewne niejedne z nas spotkał się także z terminem buzz marketing. Ten na pierwszy ”rzut oka” dziwnie brzmiący wyraz buzz, oznacza ni mniej, ni więcej niż ”buczenie”, ”robienie hałasu”. Jest to określenie zamienne do bardziej popularnego zwrotu ”marketing szeptany. Równie dobrze możemy więc zastanawiać się, czy inwestować w marketing szeptany jak, czy buzz marketing jest opłacalny? Będziemy mieli do czynienia dokładnie z tym samym zagadnieniem.
Kto najczęściej decyduje się inwestować w marketing szeptany?
Choć inwestować w marketing szeptany może w zasadzie każdy, to są pewne grupy ludzi, którzy decydują się na to częściej i chętniej niż inni. Należą do nich osoby, które niezależnie od wielkości prowadzonego przedsięwzięcia, chcą zbudować pozytywny wizerunek swojej marki oraz poprawić komunikację z klientem. Marketing szeptany sprawdza się także wszędzie tam, gdzie chcemy zrobić szum wokół jakiegoś tematu czy zagadnienia. W końcu bez ”plotek” nie byłoby za bardzo, o czym mówić.
Czy warto zatem inwestować w marketing szeptany?
To czy inwestować w marketing szeptany jest oczywiście indywidualną decyzją każdego z nas. Niemniej jednak odpowiedni plan i działania, mogą się opłacić każdemu. Do zalet marketingu szeptanego należą bowiem:
- możliwość zareklamowania własnej marki w stosunkowo niewielkim nakładzie finansowym,
- zwiększenie ”ruchu” na stronie internetowej,
- zwiększenie rozpoznawalności marki,
- poprawa wizerunku,
- możliwość uzyskania pożądanego efektu w relatywnie krótkim czasie,
- łatwy sposób na wzbudzenie zainteresowania naszymi produktami czy usługami,
- o wiele większa wiarygodność niż w przypadku innych działań marketingowych,
- poprawa bezpośredniej komunikacji z klientem i lepsze dostosowanie się do jego potrzeb oraz oczekiwań.