Ciężko nam się czasem do tego przyznać, ale w swoim życiu bardzo często kierujemy się opiniami innych osób. Tak, wolimy udawać, że jesteśmy w pełni samodzielnymi jednostkami, które są odpowiedzialne za to co robią. Jednak w dużej mierze na nasze działania mają wpływ inne osoby.
Siła rekomendacji
Dlatego też marketing szeptany to przyszłość wszelkich kampanii marketingowych. Jeżeli jeszcze jakaś firma nie zaznajomiła się z tym trendem, to jak najszybciej powinna nadrobić swoje zaległości. Obecnie wiele osób uodporniło się na wszechobecne reklamy, które widać w telewizji oraz na mieście. Marki muszą zastosować takie kampanie, które wykorzystują kreatywne rozwiązania lepiej pomagające dotrzeć do grupy docelowej. Zamiast korzystać z rekomendacji producentów, wolimy korzystać z opinii naszych znajomych lub też osób z sieci.
Dialog z klientami
Żaden klient nie lubi kiedy jego pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Zresztą przenieśmy to na grunt prywatny. Zadajemy komuś pytanie, a odbiorca nam nie odpowiada. Czy nie poczulibyśmy się dotknięci? Oczywiście, że tak. Tak samo jest więc z firmami. Jeżeli jakaś marka reaguje odpowiadając na pytania swoich klientów, to buduje swój pozytywny wizerunek. Umiejętne prowadzenie dialogu z obecnymi i potencjalnymi klientami to jedna z form buzz marketingu, która sprawi, że nasze zyski pośrednio zwiększą się.
Niekonwencjonalne rozwiązania
Rynek staje się coraz bardziej wymagający. Tradycyjne formy reklamy odchodzą powoli na dalszy plan (aczkolwiek nikt o nich nigdy nie zapomni). Dlatego rośnie potrzeba na niekonwencjonalne rozwiązania, jakie proponuje nam WoMM. Należą do nich:
- marketing wirusowy – marka musi dotrzeć ze swoim komunikatem do jak największego grona odbiorców w krótkim czasie;
- trendsetting – influencerzy, blogerzy, celebryci noszą ubrania znanych marek, dzięki czemu rozpowszechniają je wśród swoich fanów, obserwatorów;
- evangelist marketing – klienci, którzy zaufają danej marce stają się organicznymi (naturalnymi) ambasadorami danej firmy poprzez dokonanie u nich zakupów;
- product seeding – zatrudniane do pomocy znanych osób, które otrzymują produkty do ich przetestowania oraz zaopiniowania w sieci;
- blogging – marka tworzy własny blog, gdzie umieszcza ciekawe oraz wartościowe treści odnoszące się do poszczególnych produktów, dzięki temu ich użytkownicy chętniej będą dyskutowali na temat danej firmy;
- community marketing – wspieranie niszowych grup społecznych, co pozwala na lepsze poznanie marki przez nich;
- cause marketing – udzielanie się podczas kampanii społecznych zajmujących się ważną dla wielu osób tematyką, dzięki czemu można zyskać sobie przychylność innych osób.
Dzięki temu, że poznamy marketing szeptany oraz jego etyczne formy zastosowania będziemy mogli wejść w lepszą interakcję z potencjalną grupą odbiorców.
Ważnym jest również fakt, że buzz marketing wpływa w dużej mierze na emocje potencjalnej grupy odbiorców. Marka musi starać się pokazać od bardziej ludzkiej strony, co w dawnych czasach raczej nie było dopuszczalne.
Współpraca oparta na rekomendacji to przyszłość dla wielu firm, które chcą odnieść sukces. Ludzie coraz mniej ufają producentom. Wolą zaufać sobie nawzajem, swoim opiniom pozytywnym oraz negatywnym. Dlatego konieczność poznania takich form WoMM sprawi, że nasza przyszłość na rynku będzie jawiła się na pewno w lepszych kolorach. W szczególności, że z roku na rok stajemy się bardziej wymagającym społeczeństwem. Starajmy się więc stosować coś unikalnego, niestandardowego, wymykającego się z wszelkich sztywnych granic. Taki jest właśnie marketing szeptany.
Od kiedy skorzystałem z mrketingu szeptanego moje obroty z dnia na dzień zaczęły wzrastać. Nie żałuję, że za namowa kolegi postanowiłem skorzystać z usług agencji. Polecam każdemu, kto chce zwiększyć swoje zasięgi w sieci. Myślę jeszcze o innych działaniach aby efekt był jeszcze lepszy, ale na chwilę obecną i tak jestem bardzo zadowolony.