Jeśli chcemy prowadzić własną firmę, która będzie się rozwijać, zdobywać klientów, budować markę i prestiż, być coraz bardziej rozpoznawalną na rynku, trzeba przede wszystkim zainwestować w dobry marketing. Jest to klucz do tego, by budować dobre relacje z klientami. A także aby prowadzić skuteczną reklamę, oraz ukazywać produkt lub usługę z jak najlepszej strony. W tym artykule chcielibyśmy spojrzeć na kwestię marketingu, ale w odniesieniu do formy online i offline. Który z nich jest lepszy? Który jest bardziej skuteczny? Czy nie można prowadzić dwóch naraz, aby wzajemnie się one ze sobą uzupełniały?

W Polsce, marketing online i offline działają już odwielu lat. W dobie Internetu, coraz więcej działalności skupia się w sposób szczególny na opcji online. Ma ona większy zasięg i większe możliwości. Jednakże wiele rodzinnych, tradycyjnych firm, wciąż pozostaje jedynie w świecie marketingu offline. Jest on jak najbardziej jest odpowiedni, jednak nie tak szeroko pojęty i dający tak duże możliwości, jak forma online.

Nie można powiedzieć jednoznacznie, który marketing jest lepszy. Obydwa niosą za sobą określone korzyści i prowadzone razem, mogą okazać się prawdziwym sukcesem. Jeśli jesteśmy właścicielami firmy, wiadomym jest, iż chcemy, aby ona była jak najbardziej silna, szeroko dostępna, oraz aby dawała nam jak największą satysfakcję finansową.

Celem dokonania tych założeń, trzeba znaleźć klientów, zatrzymać ich przy sobie i oczywiście starać się podążać dalej, rozwijając naszą markę i ugruntować jej pozycję w świadomości klientów. Jesteśmy przekonani o tym, że zdecydowanie więcej możliwości, daje dziś marketing online. Jednak, jeśli dołączymy do niego opcję offline, wówczas uzyskamy perfekcyjne i najbardziej pożądane ze wszystkich rozwiązanie.

Zalety marketingu offline

Marketing offline, to inaczej tradycyjna forma reklamy i działań, mających na celu przyciągnięcie klienta. Może to być reklama radiowa, telewizyjna, jak również i prasowa. Może to być także reklama zewnętrzna, na przykład baner, ulotki, różnego rodzaju eventy promocyjne, czy też marketing bezpośredni z klientem.

Dużą zaletą takiej formy reklamy jest to, że dociera ona do osób, które z Internetu nie korzystają. Mamy tu na przykład na myśli osoby starsze. Widząc baner na płocie, od razu wiemy, że taka firma tutaj właśnie istnieje i świadczy określone usługi. Dając klientom ulotki lub wizytówki, sami wychodzimy mu naprzeciw. Nie jesteśmy jedynie wirtualni, klient nie może sobie nas co najwyżej wyobrazić, ale widzi nas na żywo, dostaje nas niejako na tacy takimi, jakimi jesteśmy.

Zalety marketingu internetowego

Marketing internetowy, cieszy się na przestrzeni ostatnich lat zdecydowanie większym powodzeniem, niż reklama tradycyjna. Tutaj przede wszystkim możemy dotrzeć od razu do większego grona odbiorców. O ile na przykład baner na płocie, zobaczą tylko mieszkańcy danej miejscowości, którzy obok niego przechodzą lub przejeżdżają samochodami, o tyle w przypadku reklamy internetowej, dociera ona wszędzie i każdy potencjalny odbiorca może ją jak najbardziej zobaczyć. Zaletą jest na pewno to, że taka reklama i marketing online, pozwala nam bezpośrednio docierać do klienta z ofertą dostosowaną bezpośrednio dla niego. Nie mamy więc jednej, gotowej oferty dla wszystkich, ale w zależności od tego, kto jest odbiorcą, „szyjemy ją na miarę”.

Podsumowanie

Prawdą jest, że zarówno marketing online, jak również i marketing offline,są ważne w prowadzeniu firmy. Każda z tych form reklamy, niesie za sobą konkretne korzyści. Jeśli napiszemy, że połączenie dwóch razem da idealne efekty i okaże się być jak najbardziej trafną decyzją, na pewno nie będzie to kłamstwem. Jednakże, mimo wszystko, marketing internetowy daje dużo większe możliwości. Zwłaszcza dziś, w XXI wieku, a więc w dobie komputerów i Internetu, ma on większe szanse na sukces. Jeśli chcemy istnieć, powinniśmy być w sieci. Nie zapominajmy przy tym o tych klasycznych i tradycyjnych formach docierania do potencjalnych odbiorców. Im lepsze działania wymyślimy, tym nasza firma z pewnością będzie prosperować najlepiej, jak to tylko możliwe.

Click to rate this post!
[Total: 8 Average: 5]