Epidemia sprawiła, że całe nasze dotychczasowo życie zostało wywrócone do góry nogami. Zarówno te prywatne, jak i zawodowe. Firmy stanęły przed wyzwaniami, których nie były w stanie wcześniej przewidzieć ani się na nie przygotować. Branża turystyczna jest jedną z tych, które jako pierwsze i przez najdłuższy czas zostały dotknięte obostrzeniami i ograniczeniami. Wiele z nich zastanawiało się co dalej z działaniami marketingowymi. Czy warto inwestować w promocję firmy w okresie pandemii? Jeśli tak, to jakie rodzaje reklamy najlepiej wybrać? Zapraszamy do lektury!

Turystyka w czasach COVID-19

W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną spowodowaną rozprzestrzenianiem się COVID-19 wiele firm straciło swoje dotychczasowe źródła dochodu. Branżą, która szczególnie mocno odczuła efekty pandemii i globalnego kryzysu jest turystyka. Zarówno hotele, linie lotnicze, biura podróży czy agencje turystyczne znalazły się w bardzo ciężkiej sytuacji, a wiele z nich zbankrutowało. Według badań przeprowadzonych przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) straty linii lotniczych w wyniku pandemii koronawirusa szacowane są na 314 mld dolarów. Niestety jest to aż o 25% więcej, niż początkowo zakładano. Firmy współpracujące z branżą turystyczną, również nie mają się dobrze. Rynek przewozów autokarowych, który był szacowany na 10 mld zł, zmniejszył się o 97%. To pokazuje, jak dramatyczna jest sytuacja, a niestety nikt nie jest w stanie oszacować, kiedy można spodziewać się poprawy.

Marketing w czasach pandemii – ograniczać czy zwiększać budżet?

Reklama firmy to oczywiście dodatkowe koszty i to często niemałe. Jednak to też najlepszy sposób na zwiększenie sprzedaży produktów i usług. Nie bez powodu mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Całkowita rezygnacja z działań marketingowych powinna być ostatecznością. Warto w tym ciężkim czasie przeprowadzić rekonesans i skontrolować jakie działania marketingowe przynoszą najlepsze efekty, a konsumują najmniejszą część budżetu. Po prostu na spokojnie zastanowić się nad alternatywnymi rozwiązaniami. Przeprowadzenie optymalizacji działań marketingowych ze specjalistami będzie oczywiście najlepszym rozwiązaniem. Paradoksalnie koronawirus może mieć swoje dobre strony. To czas, w którym możliwe jest poszukanie nowych sposobów na promocję, być może takich, na które w innej sytuacji nie zwróciłoby się uwagi.

Jakie działania marketingowe warto wdrożyć?

Przetrwanie w obecnych czasach jest ogromnym wyzwaniem dla każdej firmy. Warto jednak brać przykład z firm, które zamiast stać w miejscu, szukają nowych możliwości. Czasami niezbędne są skrajne decyzje jak przedefiniowane sposobu dystrybucji produktów czy przebranżowienie firmy. Przydatną formą marketingu będzie na pewno content marketing i odpowiednie dopasowanie komunikacji do sytuacji na rynku. Sposób, w jaki mówimy o ofercie, zasadach bezpieczeństwa i warunkach jest niezwykle ważny! To również idealna pora na pracę nad pozycjonowaniem strony internetowej oraz zdobyciem wizerunku eksperta w branży. Dzięki temu potencjalni klienci będą dażyć firmę większym zaufaniem i szybciej zdecydują się na zakup jej oferty niż tej od konkurencji. W czasie pandemii, kiedy praktycznie wszystkie firmy przeniosły swoje działania do sieci, istotne jest, aby strona internetowa była czytelna. Zadbaj o to, by wyróżniała się na tle konkurencji i przyciągała większą uwagę konsumentów.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]