Reklama internetowa to prosta droga do odniesienia ogromnego sukcesu w branży. Osoby chcące zaistnieć, zdobyć serce potencjalnych klientów muszą dobrze zapoznać się z tym tematem, dzięki czemu większa rzesza osób się o nich dowie. Jedną z form takiej reklamy są linki sponsorowane.

Linki sponsorowane – co to jest?

Linki sponsorowane wielu z nas już widziało, być może nawet w nie klikało. Jednak nie zdajemy sobie sprawy, że taką profesjonalną nazwę to nosi. Są to płatne odnośniki do witryn internetowych. Znaleźć je można w jednym z dwóch miejsc. Pierwsze miejsce to nad wynikami organicznymi – naturalnymi – wyszukiwarki. Drugie miejsce znajduje się obok naturalnych wyników wyszukiwania. Taka forma reklamy jest bardzo skuteczna, ponieważ wiele osób klika w takie odnośniki.

Istota linków sponsorowanych polega na tym, że zawsze docieramy do grupy potencjalnych klientów zainteresowanych danym produktem lub usługą. Poza tym nie ma się co oszukiwać – w dzisiejszych czasach, w dobie powszechnie dostępnego Internetu ludzie zawsze szukają tutaj informacji odnośnie interesujących zagadnień.

Reklama i wynik naturalny

Jak odróżnić naturalny wynik wyszukiwarki od linków sponsorowanych? Są na to dwa sposoby. Pierwszy to podpis “Linki sponsorowane” znajdujący się nad całym wpisem. Maleńkimi (na ogół szarym kolorem) literkami informuje się, że na początku ma się do czynienia z takimi linkami sponsorowanymi. Potem przechodzi się do organicznych wyników wyszukiwarki. Drugi sposób to słowo “Reklama” umieszczone w zielonej ramce w drugiej linijce zaraz pod tytułem strony lub też to samo słowo ale napisane czarnym kolorem (widoczne zaraz na początku wyświetlania wyników). Dopiero potem umieszczane są wyniki naturalne.

Zalety korzystania z linków sponsorowanych

Linki sponsorowane to nie tylko tekst ale także grafika. Warto obecnie korzystać z tej formy reklamy internetowej, ponieważ może nam ona przynieść ogromne korzyści.

W pierwszej kolejności liczby – aż 95% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Do tego przeprowadza się ponad 100 miliardów zapytań za pomocą tej najpopularniejszej wyszukiwarki.

Drugą zaletą jest natychmiastowy efekt, jakie daje taka sponsorowana reklama. Pojawia się ona zawsze wtedy, kiedy w odpowiedni sposób zostanie zasilone konto i uruchomiona reklama. Nie trzeba czekać długich miesięcy na to aż reklama w końcu pojawi się w sieci. Wielu specjalistów zwraca uwagę na przydatność takich linków podczas kampanii sezonowych, jednorazowych.

Kolejna zaleta to płatność za kliknięcia. Płacimy tylko wtedy, kiedy ktoś kliknie w dany odnośnik. W innym wypadku nie ma możliwości o naliczeniu opłaty.

Znany system AdWords umożliwia przeprowadzenie pełnych statystyk, dzięki czemu możemy się dowiedzieć ile osób przeszło na stronę, ile osób wykonało to na czym nam zależało. AdWords odpowiedzialny jest również za pomoc przy naliczeniu opłaty za klikanie. Do tego można zmierzyć czas jacy inni goście spędzają na stronie.

Ogromny zasięg Google

Zasięg Google jest ogromny a więc zdecydowana większość użytkowników ma okazję do tego aby obejrzeć nasze linki sponsorowane i w nie wejść. Warto wiedzieć, że sieć reklamowa obejmuje swoim zasięgiem małe blogi, jak również najpopularniejszy serwis – youtube.com.

Linki sponsorowane umożliwiają kontrolę naszego budżetu przeznaczonego na ten cel. To my ustawiamy dzienny limit, który nie pozwala nam przekroczyć określonej kwoty. Ciekawostką dla wielu użytkowników jest fakt, że można również ustawić sobie stawki za klikanie w poszczególne słowa kluczowe. Limit można w dowolnym momencie zwiększyć lub zmniejszyć.

Linki sponsorowane dają ogromne możliwości, dzięki czemu w dowolny sposób można przekazać swoją reklamę: przy pomocy merytorycznie zbudowanych treści, grafik, animacji. Nowością zdobywającą na popularności jest remarketing dynamiczny w tym wypadku. Warto również pamiętać o filmach, jakie można również przekazać przy pomocy kanałów na takich serwisach, jak YouTube. W ten sposób można zbudować pozytywny wizerunek swojej firmy w sieci.

Click to rate this post!
[Total: 4 Average: 5]