Copywriter to zawód, który w ostatnim czasie zyskał na znaczeniu. Każda dobra agencja marketingowa potrzebuje mistrza lekkiego pióra w swoich szeregach? Wiele osób zastanawia się, jednak czy marketing szeptany powinien być realizowany przez zespół copy. Znamy odpowiedź na to pytanie, dlatego zapraszamy do lektury poniższego tekstu.
Marketing szeptany w rękach copywritera
Marketing szeptany to skuteczne narzędzie marketingowe. Pod warunkiem, że realizuje się je według surowych standardów i oparty na solidnej strategii. Brzmi dość banalnie, jednak wdrożenie tych założeń w firmowe życie wcale nie jest łatwe. Jak to, więc zrobić?
Powierzyć działania buzz marketingowe firmie np. contentorganica, mającej wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu takiej kampanii. Niewątpliwie członkiem, a nawet fundamentem takiego zespołu będzie copywriter. Jednak nieprzypadkowy, a spełniający surowe kryteria, dzięki którym będzie mógł sprostać naszym oczekiwaniom oraz wdrożyć w życie założenia strategów.
Źle wykonany marketing szeptany może być poważnym zagrożeniem dla wizerunku firmy. Dlatego zlecanie tego zadania przypadkowym osobom, które konkurują przede wszystkim ceną może przynieść skutek odwrotny od zamierzonego. Dobry marketing szeptany to taki, który inicjuje naturalne rozmowy, pozbawiony znamion spamu i hejtu. Ponadto publikowane w ramach kampanii wypowiedzi powinny być wartościowe pod kątem merytorycznym oraz pozbawione błędu interpunkcyjnych i ortograficznych. Tym kryteriom z pewnością jest w stanie sprostać dobry copywriter.
Jakie błędy najczęściej popełnia się w marketingu szeptanym?
Przede wszystkim pośpiech, setki wpisów publikowanych jednego dnia w różnych kanałach czerpią dużo z praktyk spamerskich. Ponadto prowadzenie działań w miejscach, w których robimy to anonimowo, bez konieczności logowania i historii konta. To również nie budzi zaufania i może mieć negatywne skutki dla naszego biznesu. Brakiem sympatii internautów wyróżniają się też kampanie agresywne, prowadzone zbyt nachalnie o niskim poziomie merytoryki. Dobry marketing szeptany to taki, który opiera się na przemyślanej i konsekwentnej strategii ,a nie na przypadku.
Dobrze przeprowadzona szeptanka daje duże szanse na dobrą promocję. A to się potem przekłada na większą sprzedaż. W każdym razie koszty są na tyle niewielkie, że radzę zaryzykować inwestycję.