Kim jest influencer? Jaki jest koszt współpracy z influencerem? Rynek jest w dzisiejszych czasach bardzo nasycony treścią i przekazem reklamowym to powoduje, że firmy muszą szukać sposobów, które będą kreatywne i ciekawe dla odbiorcy, tak aby przyciągały jego uwagę i sprawiały, że zainteresuje się on firmą. Nie jest to łatwe zadanie jednak, Internet daje przedsiębiorstwom nowe możliwości i pozwala im wykorzystywać coraz to nowsze narzędzia do promocji swoich produktów i usług.
Jednym z takich narzędzi jest influencer marketing. To narzędzie marketingowe opiera się na współpracy z influencerami czyli z osobami, które są wpływowe w Internecie i które posiadają zgromadzone wokół siebie ufające im grono osób. Jaki natomiast jest koszt współpracy z influencerem i czy warto wprowadzić to rozwiązanie do swojego biznesu?
Co to jest influencer marketing?
Na samym początku wyjaśnijmy pojęcie influencer marketingu, a jest to nic innego jak jedna z gałęzi marketingu w mediach społecznościowych, która w głównej mierze opiera się na rekomendowaniu, a także lokowaniu produktu, przez osoby, które są w sieci rozpoznawalne i wpływowe i które posiadają wokół siebie zgromadzoną społeczność, która darzy ich sympatią, a także ufa ich poleceniom. Kampania marketingowa powstaje przy współpracy z influencerem, który ma za zadanie promować produkty danej marki na swoich portalach społecznościowych. Współpraca z twórcą internetowym może przynosić bardzo dużo korzyści i wiele zysku dla organizacji.
Jaki jest koszt współpracy z influencerem?
Kiedy organizacja już zdecyduje się na współpracę z twórcą internetowym. Pojawia się pytanie jaki jest koszt współpracy z influencerem. Będzie on zależał od pewnych elementów, a przede wszystkim od jego rozpoznawalności w Internecie. Im więcej fanów będzie posiadał twórca, tym droższa będzie współpraca z nim z tym, że trzeba wiedzieć, iż będzie on miał większe zasięgi istnieje więc szansa, że promocja dotrze do szerszego grona osób. Koszt współpracy z influencerem będzie również zależał od tego w jaki sposób twórca będzie promował markę, czy będzie to ukryte lokowanie produktu, czy może filmik nagrany na YouTube i poświęcony w całości danemu produktowi. Wybierając influencera należy zwracać uwagę na to w jaki sposób angażuje się on w wykonywaną przez siebie pracę.
Tworzony content powinien być wartościowy i nasycony merytorycznymi informacjami, tak aby dostarczał on odbiorcy nie tylko rozrywkę, ale również cenne informacje na temat produktu. Koszt współpracy z influencerem może więc być bardzo różny, czasami będzie to współpraca barterowa, polegająca na wysłaniu influencerowi produktu w zamian, za który zobowiązuje się on pokazać go i zarekomendować swoim obserwatorom. Niektóre kampanie kosztują nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych i najczęściej są one prowadzone z bardziej wpływowymi i popularnymi influencerami.
Jak wybrać influencera do współpracy?
Wybór influencera do współpracy nie jest łatwym zadaniem, jednak to właśnie od tego zależy powodzenie kampanii. Na samym początku warto określić jaki jest jej cel i co przedsiębiorstwo chce uzyskać przy współpracy z influencerem. To właśnie po określeniu tych elementów łatwiej będzie zdecydować się na odpowiedniego twórcę. Starając się wybrać influencera należy przykładać dużą uwagę do tego, aby prowadzona przez niego działalność była zbliżona tematycznie do działalności jaką zajmuje się przedsiębiorstwo. Chodzi tutaj głównie o to, aby przekaz trafiał do grupy docelowej, która może stać się potencjalnymi klientami firmy.
Można podać tutaj przykład firmy, która produkuje odzież przeznaczoną do trenowania, powinna zainteresować się współpracą z twórcą, który interesuje się fitnessem, jego styl życia jest zdrowym trybem życia, można bowiem wnioskować, że osoby, które obserwują takiego influencera również prowadzą podobny styl życia i interesują się trenowaniem. Zły dobór influencera, może nie przynieść żadnych efektów, a przedsiębiorstwo poniesie straty. Warto również zwrócić uwagę na to, aby nie podejmować współpracy ze zbyt dużą ilością twórców, w takim przypadku firma może stracić na wiarygodności. Celem influencer marketingu jest poprawa wizerunku marki w sieci i sprawienie, że będzie ona zdecydowanie lepiej rozpoznawalna.