Newslettery i mailingi to potężna broń w walce o uwagę klienta. Są świetnym sposobem na przypomnienie o sobie dotychczasowym klientom. Naprawdę działają, ale muszą być dobrze przygotowane. Dowiedz się, jak zrobić idealny newsletter w pięciu krokach.

  1. Dobrze zaplanuj działanie

Aby newsletter naprawdę działał i mógł przynieść korzyści dla firmy, powinien być dobrze zaplanowany. Dobrze się zastanów, jaki jest twój pomysł. Określ parametry i trzymaj się jednej stylistyki, żeby mail od razu kojarzył się użytkownikom z twoją marką. Nie ma co się zniechęcać i zmieniać koncepcji po pierwszej próbie wysłania newslettera. To projekt długofalowy. Przede wszystkim należy określić częstotliwość, z jaką będziesz się komunikować. Nie ma złotej reguły, ale jeśli już ustalisz jakieś dni wysyłki mailingów, koniecznie się tego trzymaj. Warto także przyjąć jedną stylistykę dla newslettera i zawczasu przemyśleć, jaki system mailingowy wybierzesz oraz określić, w jaki sposób zostanie zbudowana lista mailingowa.

  1. Wybierz sposób zachęcania do zapisania

Właśnie ten sposób, w jaki ma działać lista mailingowa może mieć ogromne znaczenie. To od tego zależy, ile osób zapisze się na twój newsletter. Czy taka możliwość włączy się jako jedna z opcji podczas robienia zakupów? Będziesz wysyłać ją odbiorcom czy wyświetlać każdemu, kto tylko wszedł na stronę jako popup? Warto zastanowić się także nad tym, jakie bonusy zaoferujesz osobom, które zapiszą się na newsletter. Może to być darmowy webinar, ebook czy cyfrowy produkt do wykorzystania. Może to być rabat lub po prostu dostęp do ekskluzywnych treści, które będą pojawiać się na stronie.

W tym momencie warto także przemyśleć ścieżkę zapisu. Zastanów się, jak ma wyglądać strona, na której użytkownicy zaczną zapisywać się do newslettera. Na dodatek pamiętaj o tym, by przygotować maile powitalne. Ważna jest także możliwość łatwego wypisania się z subskrypcji newslettera.

  1. Stwórz ciekawy tytuł

Przygotowując newsletter zadbaj o to, by tytuł był naprawdę ciekawy i godny zainteresowania. Ma sprawiać, że dana osoba od razu zechce przeczytać cały tekst i dowiedzieć się więcej o twoich usługach lub produktach. Dobry tytuł to gwarancja, że newsletter nie wyląduje w koszu nieczytany – musi na tyle zainteresować odbiorcę, by ten w ogóle chciał otworzyć wiadomość i zaznajomić się z jej zawartością.

  1. Zadbaj o wygląd newslettera

A skoro już o zawartości mowa, to sama treść się nie obroni. W przypadku newslettera bardzo liczy się wygląd maila. Powinien być on przyciągający wzrok, najlepiej uzupełniony o ciekawe grafiki lub ładne, ilustrujące treść zdjęcia. Bardzo dobrze sprawdza się elegancki minimalizm i niezbyt rozkrzyczane kolory, jednakże w tym wypadku wszystko tak naprawdę zależy od branży, kreatywności i strategii. Warto zadbać także o to, by wszystkie maile były spójne, co ważne – powinny być także spójne z logo i kolorami marki. Branding jest niezwykle istotny, przecież newslettery mają służyć temu, by wcześniejsi klienci cię nie zapomnieli. Wizualne nawiązanie do wcześniejszych kreacji jest więc naprawdę bardzo ważne – tylko w ten sposób odbiorcy od razu skojarzą mail.

  1. Wykorzystaj przyciski i call to action

Newsletter ma za zadanie zwiększyć wejścia na stronę i zainteresować odbiorców twoimi usługami i produktami. Dlatego w jego treści powinny znajdować się przyciski, które pozwalają w łatwy i szybki sposób przenieść się na stronę. Jeśli ich nie wstawisz, prawdopodobieństwo, że ktoś zechce wyszukać produkt/usługę, o których czytał przed chwilą, jest naprawdę małe. Warto pamiętać, że przyciski powinny być stosunkowo duże i widoczne, by łatwo było je wcisnąć. Do tego należy zastosować call to action, czyli zwroty namawiające do podjęcia jakiegoś działania – zapoznania się z treścią, podzielenia się swoim zdaniem czy sprawdzenia oferty. To może naprawdę zadziałać.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]