Nawet małe firmy o lokalnym zasięgu zaczynają się przenosić w strefę wirtualną. Większość z nich bazuje właśnie na klientach pozyskiwanych przez social media, zwłaszcza przez Facebooka. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z tym kanałem, przedstawiamy kilka podstawowych porad, jak prowadzić firmowego Facebooka.

Przemyśl rodzaj udostępnianych treści

Wiele osób zaczyna prowadzenie profilu firmowego w mediach społecznościowych od przypadkowych treści, pobranych z sieci obrazków i memów. Wszystko po to, żeby ściągnąć ludzi i żeby profil zaczął żyć. To błąd. Najważniejszym elementem profili firmowych jest spójność.

Oznacza to, że muszą być one dopasowane do siebie i do rodzaju branży, w której działasz. Dlatego od samego początku zaplanuj rodzaj udostępnianych treści. Zastanów się nad tym, jakie grafiki chcesz udostępniać i wymyśl kilka typów postów, które będziesz publikować najczęściej. Przygotuj także kilka własnych grafik i spróbuj oznaczyć je tak, by miały jakiś element, który będzie odbiorcom kojarzył się z tobą.

Postaw na jakość

Od samego początku postaraj się, żeby posty miały bardzo wysoką jakość. Odbiorcy mają teraz większe oczekiwania niż jeszcze kilka lat temu. Profil na Facebooku powinien być estetyczny i atrakcyjny pod względem wizualnym. Dlatego grafiki powinny być naprawdę bardzo dobrej jakości.

Zwróć także uwagę na treść, jaką przekazujesz. Powinna być ciekawa dla twoich odbiorców. Nie zapomnij o oznaczeniu źródeł, zwłaszcza jeśli kogoś cytujesz lub przedstawiasz statystyki i wyniki badań. To zwiększa zaufanie i pomaga kreować wizerunek eksperta, a przecież na tym wszystkim zależy.

Promuj fanpage

Facebook daje mnóstwo możliwości promowana fanpage. I to wcale nie kosztuje zbyt wiele. Koszty są naprawdę minimalne, dlatego warto się dowiedzieć, co zrobić, by promować fanpage. I w jaki sposób to zrobić, by było najbardziej skuteczne.

Reklamy na Facebooku sprawiają, że wejść na fanpage jest znacznie więcej. A to oznacza, że masz większe szanse na znalezienie klientów i odbiorców. Jeśli dobrze stargetujesz reklamę, masz możliwość dotarcia do ogromnej grupy osób, które mogą być naprawdę zainteresowane twoją działalnością. To duża szansa na znalezienie lojalnych obserwatorów, którzy mogą stać się klientami.

Określ cele i zaplanuj do nich działania

Jeśli zaczynasz prowadzić firmowego fanpage, musisz dobrze określić swoje cele. Co chcesz osiągnąć? Zwiększyć zasięgi strony firmowej? Znaleźć nowych klientów? A może nawiązać relację z wcześniejszymi? Określenie celów jest kluczowe, ponieważ do tego trzeba dopasować działania. I wprowadzać środki zaradcze, jeśli coś nie będzie działało jak powinno.

Po pewnym czasie Facebook nieco obcina zasięgi, więc nawet wzorowo prowadzony fanpage ma chwile, kiedy nowych obserwujących nie przybywa. Na dodatek publikowane treści się nudzą odbiorcom, więc zdarza się, że zmniejsza się liczba reakcji i komentarzy. Jeśli w takim przypadku daleko ci do osiągnięcia celu zwiększenia sprzedaży, rozważ zatrudnienie social media specjalisty, który zmieni kierunek działania i wprowadzi nowe pomysły. Jeśli zależy ci tylko na polepszaniu relacji z lojalnymi klientami, przeczekaj złą passę i wprowadź nowe typy postów.

Niech twój fanpage żyje

Praca przy prowadzeniu profilu firmowego może zajmować więcej czasu niż możesz się spodziewać. Tak naprawdę fanpage musi żyć, czyli ciągle musi się na nim coś dziać. W przeciwnym razie profil będzie martwy i użytkownicy powoli zaczną o nim zapominać.

Najlepszym rozwiązaniem jest zaplanowanie liczby postów tygodniowych i trzymanie się tych planów. Warto zaprojektować chociaż kilka postów do przodu, ponieważ potem może zabraknąć ci weny, a regularność jest bardzo istotna. Warto także odpowiadać na pytania i komentarze użytkowników praktycznie na bieżąco. To polepszy relację z klientami. Dobrym rozwiązaniem jest namawianie ich do reakcji – udostępniania, oznaczania znajomych i tym podobne. Call to action czyli wezwania do działania dobrze się sprawdzają i warto je regularnie stosować. Im więcej reakcji twoich odbiorców, tym bardziej atrakcyjny jest profil dla innych użytkowników.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]