Marketing w świecie realnym jeszcze nie umiera. Czasem internetowy potrzebuje wsparcia ze strony tradycyjnej reklamy. Połączenie marketingu tradycyjnego i internetowego może zdziałać cuda dla Twojego biznesu.

Skuteczniejsze docieranie do klientów

Rozsyłanie ulotek do wszystkich mieszkańców miasta czy dzielnicy nie zawsze ma sens (nawet Ikea zrezygnowała w zeszłym roku z rozsyłania swoich słynnych katalogów). Co robić zamiast tego?

Za pomocą narzędzi on-line możesz zidentyfikować swoich klientów i stworzyć ich bazę, by następnie targetować do nich personalizowane pakiety marketingowe już w świecie rzeczywistym. Również tzw. cold calling będzie skuteczniejszy, jeśli najpierw wstępnie wybierzesz osoby najbardziej zainteresowane potencjalną współpracą.

Nowy wymiar eventów

Niezwykłe możliwości daje on-line marketing, jeśli chodzi o świat konferencji czy  eventów:

  • marketerzy mogą identyfikować na podstawie ich aktywności influencerów czy ekspertów, którzy mogą być najbardziej zainteresowani wzięciem udziału w imprezie. Następnie wystarczy skierować do nich spersonalizowany przekaz.
  • Zamiast ulotek, które wypełniają okoliczne kosze po każdym evencie, uczestnicy mogą stworzyć w jednym miejscu ciekawe wizytówki on-line, pozwalające szybko zadać pytanie lub złożyć ofertę.
  • Analiza on-line miejsc, w których będą sponsorzy/influencerzy pozwala też wybrać najbardziej perspektywiczne eventy pod kątem uczestnictwa czy reklam.
  • Personalizowany marketing on-line można też kierować do gości konkretnego miejsca czy uczestników wydarzenia.

Marketing lokalny on-line i off-line

Świetne wyniki może dać umiejętne połączenie marketingu on-line i off-line w przypadku usług lokalnych. W świecie rzeczywistym warto zadbać o dobrą widoczność lokalu: czytelne menu i zachęcającą witrynę. Jednak klienci, którzy rozważają wizytę w lokalu, i tak mogą wcześniej sprawdzić w sieci godziny otwarcia czy ceny. Jeśli ich nie znajdą, przeniosą swoją uwagę na inne miejsce. Dlatego właśnie w przypadku biznesów lokalnych warto łączyć strategie na dwóch polach. Chodzi również o spójność drukowanych i cyfrowych materiałów graficznych.

Wzmacnianie przekazu w internecie

Ciekawie wypada połączenie tradycyjnych form reklamy zewnętrznej jak billboardy z targetowaniem pod kątem lokalizacji. W ten sposób marka może zostać zapamiętana i stworzyć wrażenie, jakby „była wszędzie”. W rzeczywistości jej reklama może ograniczać się do strategicznie rozmieszczonych billboardów i umiejętnie zaplanowanej reklamy on-line.

Przykład takiej synergii: reklama w autobusach i na stronie do rezerwacji biletów.

Lepsza relacja z klientami on-line i off-line

Kampanie i tunele e-mail marketingowe są tanie w przygotowaniu, więc większość firm chętnie z nich korzysta. Niestety coraz mniej klientów otwiera takie wiadomości. Sposobem na przykucie ich uwagi może być ruch ryzykowny, retro, ale i rewolucyjny jednocześnie: wysyłka fizycznego listu.

Nawet miła kartka pocztowa może zrobić lepsze wrażenie niż bezosobowe e-maile. Najważniejszym klientom czy kontrahentom można wysłać ciekawy drobiazg czy praktyczny upominek. W ten sposób marka zostanie skutecznie zapamiętana, a jednocześnie zwiększa szansę na to, że jej kolejne wiadomości on-line też zostaną otwarte.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]