Marketing to żywioł, jednak w tym reklamowym szaleństwie trzeba równocześnie pamiętać o tym, żeby znaleźć metodę mierzenia skuteczności podejmowanych działań. Niezwykle przydatnym narzędziem do analizowania kampanii online jest Google Analytics.
Wielu osobom wydaje się, że korzystanie z tego narzędzia wymagają specjalistycznej wiedzy i jest zwyczajnie trudne. Nic bardziej mylnego! Przygotowaliśmy kilka wskazówek, dzięki którym będziecie mogli na bieżąco śledzić statystyki Waszych akcji promocyjnych.
Czas na statystyki
Najtrudniejsza może okazać się konfiguracja programy i połączenie go z naszą witryną. Ten proces lepiej powierzyć komuś, kto wie, jak to zrobić, dzięki czemu będziemy mieli pewność, że otrzymywane statystyki są wiarygodne. Kiedy już proces integracji mamy za sobą, czas przejść do mierzenia statystyk.
Możemy stosować kluczowe wskaźniki efektywności działań, wśród których wymieniamy m.in. realizację celów ( czyli konwersji), ruch na stronie i jako jakość mierzoną w oparciu o współczynnik odrzuceń oraz widoczność naszych kampanii.
Jak analizować skutecznie?
Przede wszystkim pamiętajmy, że dane prezentowane w Analytics nie zawsze są w stu procentach dokładne, a najczęściej są przybliżone. Ma na to wpływ m.in. używanie przed użytkowników wtyczek blokujących reklamy, czy złe tagowanie. Ponadto nie zapominajmy, że ruch interpretowany jako direct nie tylko wynika z bezpośredniego wpisania adresu do paska adresowego. To również wszystkie inne źródła, których nie udało się zidentyfikować. Porównując dane okresy warto stosować adnotacje, dzięki którym nie pominiemy czynników zewnętrznych mających wpływ na skuteczność działań. Dla osób prowadzących bardziej zaawansowane obserwacje przydatna będzie funkcja segmentacji użytkowników. Trzeba w tym celu zdefiniować warunki ograniczające.
Google Analytics to przydatne narzędzie do analizy skuteczności działań marketingowych, które wbrew pozorom nie jest trudne w codziennym użyciu. Warto korzystać z niego również w przypadku, kiedy marketingowe losy oddaliśmy w ręce firmy zewnętrznej, żeby na bieżąco monitorować efektywność przeznaczanych na reklamę środków.
Google Analytics to świetne narzędzie. Polecam każdemu kto prowadzi kampanię.