Wchodząc do sklepu stacjonarnego lub rozmawiając ze specjalistą w cztery oczy, klient podejmuje decyzję o zakupie lub zatrudnieniu danej osoby. W sieci wszystko wygląda inaczej – tutaj decyduje bardzo wiele czynników, jak chociażby nawet wygląd strony. Jednym z najważniejszych elementów składających się na decyzję są opisy i treści zamieszczone na firmowej witrynie. Dlaczego są takie istotne?

Treść na stronie – opowiadanie historii

Treści na stronie to nie tylko opisy produktów czy kategorii. To także teksty pojawiające się w innych zakładkach, na przykład „O nas”. To miejsce, gdzie możesz opowiedzieć swoją historię. A czytelnicy je uwielbiają.

Wszystkie treści na stronie, wszystkie teksty, które zamieszczasz, ich wydźwięk i styl wpływają na to, jak twoja firma jest postrzegana. Budują markę. I są elementem twojej historii. Dlatego nie ważne, czym się zajmujesz, w jakiej branży działasz, zadbaj o to, by na stronie firmowej było miejsce na zamieszczenie treści. Nie tylko tych, które mają bezpośrednio przekonać klienta do skorzystania z twoich osób. Tutaj liczy się wszystko – historia firmy, misja, jakość. W Internecie trudno o bezpośredni kontakt z klientem. Dlatego treści strony, jej wygląd i oferta muszą dostarczyć mu powodów, by wybrać właśnie ciebie.

Opisy produktów/usług na stronie

Opisy produktu i usług to ten element strony, którą tak naprawdę czytają wszyscy użytkownicy, którzy są nimi zainteresowani. W końcu to jedyne źródło informacji o tym produkcie, który chcą kupić. Dlatego chcą w nim znaleźć szczegółowe dane, które pozwolą zdecydować, czy produkt im odpowiada lub czy usługa obejmuje dokładnie to, czego potrzebują.

Jednak opisy produktów i usług, które składają się z wyłącznie wypunktowanych szczegółowych informacji, nie są szczególnie atrakcyjne. To właśnie jest najlepsze miejsce, by wzbudzić emocje. Opis może zadziałać w taki sposób, że z jednej strony klient dowie się wszystkiego, czego potrzebuje. Z drugiej natomiast zachęcimy go do zakupu. Opis produktu to najlepsze miejsce do wytworzenia potrzeby zakupowej, więc można w nim zamieścić także sugestie i linki do innych produktów.

Dobrej jakości opis to wartość, której nie sposób przecenić. Dlatego to jedna z tych rzeczy, na których nie można oszczędzać, która w bezpośredni sposób przekłada się na poziom sprzedaży. Jeśli ruch na stronie jest spory, ale mało osób decyduje się na zakup, może to oznaczać, że opisy kuleją i trzeba je zmienić, by były bardziej atrakcyjne. Sprawny copywriter jest w stanie przygotować krótkie, perswazyjne opisy, które mocno wpłyną na emocje czytelników i zwiększą sprzedaż.

Opisy kategorii i inne treści dla SEO

Opisy kategorii i na strony tagowe, a także wszelkie inne treści mają ogromne znaczenie dla pozycjonowania. Bez treści nie ma co myśleć o wysokich wynikach w wyszukiwaniu. To właśnie wszelkie opisy zawierają razy, które pozwalają na pozycjonowanie strony. Więcej – z reguły im dłuższy i bardziej wyczerpujący tekst, tym większe szanse na wzmocnienie pozycjonowania fraz ogólnych.

Wszelkie treści powinny więc być dopasowane zarówno do czytelników. Muszą być tak napisane, by były przyjemne w czytaniu i perswazyjne, jednak nie może zabraknąć w nich elementów SEO. Im więcej podstron, na których możesz umieścić opisy, im bardziej rozbudowane treści na stronach tagowych lub w kategoriach w sklepach internetowych, tym większe szanse, że strona dobrze się wypozycjonuje. A to pierwszy krok do sukcesu.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]