Świat reklamy od zawsze fascynował nie tylko kreatywnych, zdolnych plastycznie ludzi z dużą wyobraźnią. Reklama i jej siła, często są źródłem badań i fascynacji zwolenników psychologii, chcących sprawdzić, wykorzystać lub zainspirować się różnego rodzaju oddziaływaniem reklamy na decyzje zakupowe poszczególnych ludzi.

Doskonale wiemy, że sposobów na dotarcie do klientów jest całkiem dużo. Biorąc pod uwagę fakt, iż coraz mocniej rozbudowuje się świat wirtualny, to nie będzie dla nas zaskoczeniem, że wiele działań marketingowych jest prowadzonych,także za pośrednictwem Internetu. Z jakimi działaniami w sieci, mamy więc do czynienia? Czy marketing szeptany to część content marketingu, czy to zupełnie inny rodzaj promocji? Na te i podobne pytania znajdziecie odpowiedzi poniżej.

Marketing szeptany – jako forma reklamy

Nie od dziś wiadomo, że coś, co zostało nam polecone przez naszych najbliższych, zdecydowanie szybciej znajdzie się w naszym kręgu zainteresowań. Taka rekomendacja ma dla nas większą wartość, niż polecenie przez osobę zupełnie obcą, której intencji nie jesteśmy w stanie wyczytać. Z reguły zakładamy, że osoby nam bliskie, nie będą chciały nam zaszkodzić. Polecają więc nam coś, co jest skuteczne lub przydatne. Przede wszystkim polecą nam sprawdzone produkty.

Na czym polega siła marketingu szeptanego? Właśnie na zasadzie polecenia. Marketing szeptany, coraz częściej nazywany rodzajem content marketingu.Opiera się na zasadzie jednostronnego wyrażenia swojej opinii. Jeśli odbiorcy do których jest skierowany wpis uświadomią sobie, że wyrażona opinia jest podparta doświadczeniem, to zwiększa się prawdopodobieństwo wyboru przez nich tego samego rozwiązania. Z czego wynika ten fakt?

Otóż marketing szeptany, aby był skuteczny, powinien być skierowany do odpowiedniej grupy docelowej. Tylko wtedy, jego znaczenie i treść są bardziej wiarygodne i, dlatego właśnie, nie budzi wątpliwości. Właśnie w tym zakresie, wsparciem stają się odpowiednie fora dyskusyjne i portale społecznościowe, gdzie powstają naturalnie stworzone grupy tematyczne.

Content marketing to marketing szeptany?

Przyjmując, że content marketing to cały zakres działań reklamowych i promocyjnych, można śmiało powiedzieć, że marketing szeptany to rodzaj contentu. Marketing szeptany najczęściej zawiera opis zachęcający potencjalnych klientów do zakupu. Jakie jeszcze przykłady content marketingu możemy spotkać? Otóż, będą to różnego rodzaju artykuły sponsorowane, treści przedstawione za pośrednictwem nagrania video, poradników, ebooków, webinarów, czy też artykułów eksperckich. Po czym można poznać, że dana treść nie jest czystą informacją, a raczej próbą zainteresowania nas konkretnym produktem?

Zazwyczaj, opiera się o jednostronność w zakresie wyrażenia opinii na temat danego rozwiązania. Osoba przekazująca nam tę treść, stara się poinformować nas o wszystkich pozytywnych aspektach związanych z produktem, zareklamować jego przydatność i podkreślić wyjątkowość. Powiedziane wprost tego typu informacje, znajdziemy w artykułach sponsorowanych, które zazwyczaj są również w ten sposób podpisane. Czytelnik zdaje sobie wówczas sprawę w faktu, iż autor artykułu stworzył treść reklamową.

Zadaniem content marketingu jest zbudowanie relacji, pomiędzy potencjalnym klientem a marką, jeszcze zanim skorzysta on z danego produktu. Dzięki temu, wzrasta szansa na zbudowanie bardziej stabilnych i długotrwałych relacji, niż w sytuacji przypadkowego wyboru zakupowego. Dlatego też, każdy rodzaj treści może być contentem, gdyż każda treść może nieść za sobą wyrażenie opinii. Jeśli przekaz będzie czytelny i łatwy do zrozumienia dla odbiorcy, to szanse na skuteczność danego contentu wzrastają. Nawet wtedy, gdy będzie to jedynie infografika. Co w przypadku tej ostatniej formy, ze względu na jej specyficzną postać, może powodować znaczną trudność w zawarciu odpowiedniego przekazu. W tym miejscu, konieczne będą dodatkowe umiejętności autora, takie jak kreatywność i nieszablonowość.

Click to rate this post!
[Total: 6 Average: 5]