Czy kampania w Google jest skuteczna

Miliony użytkowników Internetu codziennie przeszukuje sieć w nadziei, że znajdzie tam oczekiwane treści. Czasem są to zwykłe banały, częściej jednak dotyczą konkretnych informacji, produktów czy usług. Aby odbiorca łatwiej mógł dotrzeć do potencjalnych treści, stosuje się tzw. linki sponsorowane. Te z kolei są częścią Google Ads i chyba na stałe już zrosły się z tą wyszukiwarką. Na czym właściwie polega kampania w Google i czy jest ona opłacalna? Spróbujmy się tego dowiedzieć.

Kampania w Google – co właściwie kryje się za tą nazwą?

Kampania w Google to nic innego jak swego rodzaju kampania marketingowa, mająca na celu głównie przyciągnięcie klientów i zainspirowanie ich do zakupu danego produkty czy usługi. Kampania bazuje na narzędziu Google Ads, które jest znane chyba każdemu, kto prowadzi mniejszy lub większy biznes internetowy.

Co to jest AdWords?

Kampania w Google – do kogo skierowane jest to narzędzie?

Jak już zostało wspomniane wcześniej, kampania w Google skierowana jest głównie do osób, które coś sprzedają w sieci. Takim osobom bowiem najbardziej zależy na tym, żeby użytkownicy korzystający z wyszukiwarki Google, trafili właśnie na ich stronę. Niemniej jednak kampania w Google sprawdzi się również wtedy, gdy np. prowadzimy ciekawy blog. Żeby jednak kampania w Google okazała się naprawdę skuteczna, ważny jest właściwy dobór słów kluczowych. To istotne frazy, które pozwolą nakierować odbiorców właśnie na naszą stronę.

Zastanówmy się, co mógłby wpisać w wyszukiwarce internetowej użytkownik, który szuka jasnego garnituru na sierpniowe wesele brata w jednym z modnych lokali w stolicy? To jednak nie wszystko. Powinniśmy dobrze ocenić, które produkty warto promować, czyli niejako z góry przewidzieć, co kupiłby dany klient. Warto także sprawdzać, co aktualnie jest na topie, gdyż moda na dany produkt zmienia się bardzo szybko…

Rosnąca popularność reklam tekstowych

Linki sponsorowane to reklamy tekstowe

Kampania w Google jest możliwa dzięki wykorzystani tzw. linków sponsorowanych. Linki sponsorowane to po prostu reklamy tekstowe. Mogłoby się wydawać, że większość z nas omija je szerokim łukiem. Nic bardziej mylnego! Najnowsze badania rynku internetowego w Polsce wskazują jasno, że ponad 60% z nas chętnie klika w tego rodzaju reklamy, zwłaszcza gdy poszukujemy czegoś konkretnego.

Czy kampania to drogie przedsięwzięcie?

Kampania w Google nie jest oczywiście czymś darmowym. Decydując się na tego typu rozwiązanie, musimy liczyć się z poniesieniem pewnych kosztów. Opłaty naliczane są za każde kliknięcie w reklamę. Przy dobrze prowadzonej kampanii jedno wejście może kosztować zaledwie kilka groszy. Jak widać, kampania w Google może być więc całkiem opłacalnym przedsięwzięciem. Warto się tym zainteresować.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]