Każda osoba zakładająca lub prowadząca firmę chce dotrzeć ze swoim produktem, lub usługami do szerokiego grona odbiorców. W tym celu wielu z biznesmenów wykorzystuje influencer marketing. Z roku na rok staje się on coraz popularniejszą metodą promocji. Nie koncentruje się tak jak większość innych form, na bezpośredniej komunikacji z konsumentami. Pozwala marce docierać do nich przez ludzi mających wpływ na ich decyzje zakupowe. Chcesz dowiedzieć się, czy to dobry krok w działaniach promocyjnych? Czy influencer marketing w dalszym ciągu się sprawdza? Zapraszamy do lektury!

Influencer marketing – czyli tak naprawdę co?

Zasadniczo wyjaśnienie tego pojęcia należy zacząć od wyjaśnienia słowa influencer. Jest to osoba, która ma realny wpływu na innych ludzi. Bardzo często influencerami są osoby znane, na przykład aktorzy, piosenkarze, celebryci czy dziennikarze. Do swoich odbiorców docierają przede wszystkim za pośrednictwem mediów społecznościowych taki jak Instagram, Facebook, Twitter, YouTube czy Tiktok. Oczywiście nie tylko! Mogą zajmować się również nagrywaniem podcastów czy pisaniem bloga. Najważniejszym aspektem jest to, że gromadzą wkoło siebie sporą społeczność, która ma do nich zaufanie. Wyróżniamy dwa podstawowe typy influencerów:

  • Makro influencerów – czyli osoby mogą się pochwalić liczbą obserwujących powyżej 100 tysięcy w górę.
  • Mikroinfluencerów – to osoby mające troszkę mniejsze zasięgi, zwykle około kilkunastu, kilkudziesięciu tysięcy followersó Jednak zwykle posiadają z nimi silniejszą więź i mają na nich większy wpływ.

Tak więc, skoro wiemy kim są Influencerzy, to możemy wrócić do początkowego pytania. Influencer marketing to działania reklamowe polegające na współpracy między konkretną marką, a influencerem. Promuje on produkty lub usługi firmy wśród swoich odbiorców i zachęca ich do dokonania zakupu. Często jako dodatkową zachętą stosowane są specjalne kody promocyjne.

Jakie korzyści daje influencer marketing?

Pierwszą poważną zaletą tego typu działań jest fakt, że współpraca z twórcą nie musi wcale relatywnie dużo kosztować. Dodatkowo innych korzyści jest tak dużo, że niewątpliwie mogą zrekompensować wszystkie poniesione wydatki. Wśród zalet influencer marketingu można wymienić:

  • Wzrost świadomości marki – daje możliwość wypromowania nowego produktu, usługi lub firmy, która jeszcze nie jest znana na rynku lub na razie dotarła do małego grona konsumentó
  • Zwiększenie zaufania – społeczność zgromadzona wokół influenceraufa jego opiniom. Ludzie wychodzą z założenia, że skoro dana osoba coś poleca, to robi to szczerze i autentycznie. I ważne, żeby tak właśnie było!
  • Dotarcie bezpośrednio do grupy docelowej – społeczność skupiona wokół influencerazazwyczaj podziela te same wartości i zainteresowania. Ważny jest tutaj wybór odpowiedniej osoby do współpracy.

Czy influencerzy faktycznie jeszcze sprzedają?

Zdecydowanie tak! Influencer marketing to jedna z najpopularniejszych form promocji. Dodatkowo ciągle się rozwija. Można zauważyć kilka wyszczególniających się aktualnie na rynku trendów. Ze statystyk wynika, że firmy coraz częściej rozpoczynają współpracę z mikro influencerami. Docenia się ich zaangażowanie w kampanie i mocne więzi, które mają z odbiorcami. Dzięki temu kampanie prowadzone z pomocą mniejszych kont są statystycznie 6 razy bardziej efektywne od współpracy z dużymi influencerami. Nowym trendem, który dopiero wkracza do naszego kraju, są wirtualni influencerzy. Są to sztuczne jednostki, wykreowane komputerowo. Przykładem jest stworzona w 2017 roku Shudu, posiadająca aktualnie 198 000 followersów i reklamująca takie marki jak Prada, Balmain, Fenty czy Chanel.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]