Ludzie blogi piszą z większymi lub mniejszymi sukcesami. Po taką formę komunikacji z odbiorcami coraz częściej sięgają nie tylko celebryci, ale też firmy. Jak tworzyć content na blogu, żeby realizował nasze cele biznesowe i marketingowe? Po co w ogóle sięgać po tego typu działania? Mamy kilka podpowiedzi, dzięki którym opracujecie skuteczną strategię budowania treści.

Istnieje kilka zasad, które sprawią, że firmowy blog staje się czymś więcej miejscem publikacji wpisów. Przede wszystkim powinniśmy do takiego projektu podchodzić, jak to skutecznego narzędzia marketingowego.

Po co blog firmowy?

Przede wszystkim to skuteczne narzędzie budowania wizerunku i pozycji eksperta. Jeśli nasza firma porusza się w danej branży, to z pewnością jest sporo informacji, którymi możecie podzielić się z czytelnikami zainteresowanymi daną grupą towarów, czy usług. Dlatego blog firmowy może stać się miejscem skupiana potencjalnych klientów, którzy za sprawą perswazyjnych, eksperckich tekstów mogą zdecydować się na dokonanie transakcji. Ponadto wpisy publikowane w obszarze bloga to też skuteczne narzędzie wspomagające proces pozycjonowania. Warto, więc skonsultować strategię rozwoju bloga i jego tematykę z firmą zajmującą się pozyskiwaniem ruchu organicznego w obszarze naszej witryny.  Wspólne, zintensyfikowane działanie może przynieść nam duże wzrosty widoczności w wyszukiwarkach.

Jak prowadzić bloga firmowego?

Przede wszystkim regularnie! Wiele osób publikuje notki w systemie „kiedy nam się przypomni”. I musimy przyznać, że jest to bardzo zła strategia. Cykliczne wpisy, bowiem mogą być ważnym elementem procesu budowania zaangażowanej społeczności. Warto, więc dbać o systematyczność w tym zakresie. Ponadto istotne jest to, by treści były publikowane zgodnie z jakimś szerszym planem. Dzięki zaplanowaniu strategii blog i kanałów, którymi nasz blog będzie promowany, stanie się on prężnym narzędziem marketingowym, a nie wyłącznie miejscem publikacji wpisów. Same słowa są ważne, ale równie istotne jest odpowiednie formatowanie notek. Ma to ogromny wpływ na komfort czytania oraz SEO. Nagłówki, wyboldowania, tagi i linkowanie wewnętrzne mile widziane!  Istotnym elementem biznesowego blogowania jest też interakcja z użytkownikami przy wykorzystaniu komentarzy. Dzięki temu można nawiązać wartościowe relacje na linii firma-klient. Ponadto nie zapominajmy o analityce! Średni czas trwania sesji, czy ilość wejść na poszczególne podstrony z wpisami może być ważną wskazówka w kwestii tego, jakie potrzeby i zainteresowania mają nasi potencjalni klienci. A przecież zadaniem prężnego biznesu e-commerce jest na potrzeby konsumenckie odpowiadać!

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]